IMPIKAN KESIHATAN DIRI DAN YANG DISAYANGI??

IMPIKAN KESIHATAN DIRI DAN YANG DISAYANGI??

Thursday 12 June 2014

Hamil anak ke-3!



Alhamdulillah..
Rezeki tak terduga daripada Allah..

Mmg tak plan untuk ada the third dalam masa terdekat.
Tapi bila da ada..syukur la..bertambah zuriat yang bakal mendoakan kita nnt..
Aamiin..in shaa Allah.

Anak2 sebelum ni 2-2 hero..
Hihi..
Yang ni..aku mmg malas bebenor nak scan..
Pendek kata..redha dgn jantina yang bakal lahir..
Yang penting semuanya sihat, selamat, sempurna & senang dilalui..
Ok..to be honest, pregnancy kali ni mmg unexpected!
Tetiba aku sakit2..pening2..muntah2..mmg mati2 ingatkan sebab salah makan..
Anak2 pun mmg sama2 sakit2..muntah2..mmg betul2 la ingatkan ada tersalah makan ke ada jangkitan kuman ke..

Bila g klinik..rupa2nya.. +ve!
Tak tahu nak senyum ke ape ke..hahaha
Tapi jauh di sudut hati bersyukur sangat..
Sbb Allah bagi kita rezeki..zuriat keturunan..kesuburan..
Alhamdulillah.. terima kasih Ya Allah!

So bermulalah sesi mengambil segala vitamin utk preggy mommy..
B COMPLEX
VITALEA
OSTEMATRIX
VIT C
After 2 months usia kandungan..aku add on ESP & OMEGA.
Omega tu amik sebiji je sehari..



Tapi aku  mmg sangat la sukanya dengan OSTEMATRIX..serius kaki aku baru 2-3x je kejang sepanjang hamil da masuk 7 bulan ni..pastu bukan jenis kejang bagai nak rak..
Takde sembelit pon..mmg pembuangan berjalan lancarr sangat..
Malam sakit2 badan sbb seharian bekerja je..balik umah urus anak2 pulak..mmg mencabar la..mmg sakit bdn..pinggang..
Before tdo telan 4bj OSTEMATRIX.. in shaa Allah..esok pagi sng bgn & badan da tak sakit..

Aku ni tinggal jauh dgn suami..da 5 tahun..
Dari lps kawen..smpai la anak nak masuk 3..
Haa… boleh renungkan tak mcmne payahnye?
Urus anak2 yg masih kecil sendirian..
Pergi kerja..balik kerja sendiri..
Ko sakit ke..
Sihat ke…
Wat la semua nya sendiri

Pengambilan vitamin tambahan mmg byk membantu aku dalam tenaga harian..
Setidak2nya aku berusaha untuk terus menerus uruskan tanggungjawab aku..
Demam merangkak pun aku ttp kena uruskan sendiri..

So, pilihan di tangan masing2 sebenarnya..
Tak perlu perlekehkan usaha orang lain..

Bersyukur dengan apa yang kita ada tu da memadai..
Bersederhana dalam segala hal..itu yang terpuji..

^_^

No comments:

Post a Comment