IMPIKAN KESIHATAN DIRI DAN YANG DISAYANGI??

IMPIKAN KESIHATAN DIRI DAN YANG DISAYANGI??

Tuesday 10 June 2014

Muhammad Aniq Lok ~ 4 tahun sudah!




Alhamdulillah..
8 Jun 2014 yang lepas..genaplah Aniq menginjak ke usia 4 tahun.
Terkenang masa melahirkan dia..
Agak susah..takde pengalaman..
Tiada ‘bantuan’ yang sewajarnya..
Memang sedikit mengecewakan..
Ahhh.. da berlalu..yang penting.. Aniq membesar dengan sihat..

Dulu..dia boroi..gemuk yang agak lembik..
Tahun 2012 saya cuba bagi dia Mealshakes..
Wow..serasi kot..
Badan dia jadi pejal.. (diakui oleh nenek dia yang mmg hari2 dok jaga dia)
Makan berselera..tapi badan tak gedebeh..tough ko! Hihi
Memang aktif..walaupun time dia tak sihat..

Yang best..dia ni pandai request nak ape..
Nak nasi ayam la..
Kek cheese la..
Nasi lemak la..
Nasi goreeng la..
Jemput2 la..

Kalau ibu dia ni WAHM or mmg full time housewife..
Aje gile nak list out the menu for the whole month setiap bulan..
Hihi..
Tu belum yang di’request’ oleh adiknya.. c Aqif..

Kalau demam..anak2 tahu da..
Dorang akan minta Nutriferon & Performance Drink..
Alhamdulillah..mmg cepat je aktif balik..yeay!!

Berbalik kepada tajuk..
Hihi..
Aniq..aniq..this year..dia request nak kek rainbow..nak letak seketul RIO atas kek!
Mano nak carik nakk??
At last..ibu decide order edible image Rio.. drp blog sapo eh..tak igt..hihi
(nnti lau ingat ku attach la nnti)

Ibu buatkan dia kek rainbow cream cheese topping.
Tak la kemas macam org yang mmg wat kek..


Polisi hidup saya..
Saya akan ambil cuti pada setiap hari ulangtahun anak2..
Dan saya sendiri yang akan sediakan kek untuk dorang..
Hihi.. tiada hadiah..tapi saya akan tuliskan kad ucapan..utk setiap tahun..
Sampai masa nnti saya akan bagi dorang baca.. (of course la tunggu dorang da pandai baca..hihi)

Anak2 melambangkan kita..
Nak anak bahagia..kita kena bahagia dulu..

Jom bahagia..
Jom sihat..
Jomlah Shaklee!

No comments:

Post a Comment